Algemene voorwaarden
Ondernemingsgegevens
Naam onderneming: GW Consultancy BV
Met als handelsnaam: Zusjes en Zo
Adres maatschappelijk zetel: Herentalseweg 56 - 2250 Olen - België
Telefoon: 014/72.65.93
E-mail: info@zusjes-en-zo.be
Ondernemingsnummer: 0899.368.657
BTW: BE0899368657
RPR: Antwerpen, afd. Turnhout
Artikel 1: Algemene bepalingen
De e-commerce website van GW Consultancy met als handelsnaam Zusjes en Zo, een BV met maatschappelijke zetel te Herentalseweg 56 - 2250 Olen - België, BTW BE0899368657, RPR Antwerpen, afd. Turnhout, hierna “de Verkoper” biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen. Onderhavige Algemene Voorwaarden, hierna "Voorwaarden", zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website, hierna “de Klant”.
Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van de Verkoper moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door de Verkoper aanvaard zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de Verkoper niet. De Verkoper is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. De Verkoper is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst via info@zusjes-en-zo.be.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door de Verkoper. De Verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debet kaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben.
We aanvaarden betalingen via kredietkaart, online banking of overschrijving. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Je geeft steeds je contactgegevens en/of facturatiegegevens in. Bij betaling is je aankoop definitief.
Bij het plaatsen van je bestelling dien je jouw eigen adres grondig na te kijken. Fouten in het opgegeven adres zijn immers voor rekening van jou als klant. Wanneer een bestelling bij ons terugkomt wegens het door jou als klant opgeven van een fout of onvolledig adres, wordt hiervoor automatisch een vergoeding van 5,00 euro aangerekend om het pakketje opnieuw op te sturen naar jouw juiste adres. Zowel bij de terugbetaling als wanneer het pakket opnieuw verstuurd dient te worden.
Ook bij niet afhaling van jouw pakket op het postkantoor of pakketautomaat, dient door jou als Klant een vergoeding van 5,00 euro betaald te worden voor het opnieuw versturen of annuleren van jouw pakket.
Bij laattijdige betaling door de klant of bij problemen bij betalingen van eerdere bestellingen is de Verkoper bevoegd een overeenkomst te ontbinden.
De Verkoper is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou, bij je bestelling, aangegeven adres. De Verkoper kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor fouten die door de klant zijn begaan bij het ingeven van het lever- en/of facturatieadres en die aanleiding kunnen geven tot vertragingen bij de levering of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren.
Behoudens uitzondering, die bij de levering vermeld zullen worden, worden de aangekochte producten binnen de 2-3 werkdagen na bestelling en betaling door ons verzonden.
Indien een product niet in voorraad is wordt de klant via e-mail geïnformeerd over een latere leveringsdatum. Indien de klant niet akkoord gaat met de vertraging kan het bestelde product geannuleerd worden of kan de klant een alternatief product bestellen. Het geannuleerde product wordt terugbetaald of, bij bestelling van een alternatief product, wordt het teveel/te weinig betaalde bedrag teruggestort/bijkomend gefactureerd.
Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. U hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 10 werkdagen na aankoop omdat je afziet van je aankoop, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 10 werkdagen na ontvangst. De retourkosten zijn dan voor onze rekening.
We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in België en Nederland. Voor leveringen in België maken wij gebruik van Bpost (verzendkost is 5,35 euro - gratis voor aankopen hoger dan 50 euro) of DPD (verzendkost is 4,95 euro - gratis voor aankopen hoger dan 50 euro) . Voor leveringen naar Nederland maken wij gebruik van DPD (verzendkost is 7,45 euro - gratis voor aankopen hoger dan 75 euro). Kleine pakketjes kunnen ook als brievenbuspost bezorgd worden voor 1,95 euro voor België en Nederland.
U kan als klant er ook voor kiezen om de bestelling te komen afhalen op de maatschappelijke zetel van de verkoper.
Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van de Verkoper.
De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van de Verkoper te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7: Herroepingsrecht
Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 10 werkdagen vanaf levering het recht om deze te retourneren.
We vragen uitdrukkelijk om binnen 10 werkdagen na ontvangst een retouraanvraag te mailen naar info@zusjes-en-zo.be met vermelding van jouw ordernummer en het desbetreffende product. U ontvangt dan via mail een retourlabel van de Verkoper.
Binnen de 10 werkdagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug naar dezelfde rekening waarmee je hebt betaald bij het plaatsen van je bestelling.
Het terugzenden van goederen vanuit België is voor 4,75 euro voor eigen rekening en vanuit Nederland voor 6,40 euro voor eigen rekening. Dit wordt afgehouden op het bedrag dat u tegoed heeft van de Verkoper.
Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Tijdens de eerste 10 werkdagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn, ook dient het prijs-etiket nog bevestigd te zijn aan het item. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hierboven.
Je kan je retourpakket retourneren via de door ons aangestelde vervoerder of gratis binnen brengen op de maatschappelijke zetel van de Verkoper.
Artikel 8: Garantie & conformiteit
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan, alle op het ogenblik van je bestelling, bestaande wetten.
Artikel 9: Klantendienst
De klantendienst van de Verkoper is bereikbaar via e-mail info@zusjes-en-zo.be. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden. Wij streven ernaar u binnen 24u terug te contacteren.
Artikel 10: Sancties voor niet-betaling
Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover de Verkoper beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.
Onverminderd het voorgaande behoudt de Verkoper zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.
Artikel 13: Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door de Verkoper om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 14: Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van de Verkoper. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
Artikel 15: Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 16: Toepasselijk recht – Geschillen
Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.